Izvršni direktor Toyote Akio Toyoda izjavio je da električna vozila (EV) nikada neće dominirati automobilskim tržištem.
Električni automobili na baterije dosegnuli bi samo 30 posto udjela na globalnom tržištu, predviđa Toyoda.
Ovi komentari dolaze u trenutku kada stručnjaci automobilske industrije izražavaju zabrinutost zbog spremnosti potrošača da prihvate ciljeve ekološke agende “Net Zero”.
Toyota je rekla da će konvencionalni automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem, kao i hibridna i vozila na vodikove gorive ćelije, činiti ostatak tržišta.
Unuk osnivača Toyote, najvećeg svjetskog proizvođača automobila, rekao je da prelazak na električne automobile nije rješenje kada milijarda ljudi u svijetu živi bez struje.
Toyota je na poslovnom događaju ovog mjeseca rekla da ograničavanje potrošačkog izbora i putovanja proizvodnjom skupih automobila nije rješenje.
“Kupci – a ne propisi ili politika – trebaju donijeti ovu odluku”, rekao je.
Dodao je: “Motori će ostati sigurni.”
Komentari upravitelja automobila posljednji su znak da se automobilske tvrtke povlače iz problematične tehnologije.
U sesiji pitanja i odgovora sa zaposlenicima, Toyota je naglasila da je ispravno što se proizvođač automobila usredotočio na tehnologije alternativne električnim automobilima, ali je priznala da je teško “boriti se sam”.
Izvršni direktor također je ukazao na nedavnu Toyotinu objavu da radi na novom motoru s unutarnjim izgaranjem.
Međutim, nagađao je da će banke uskoro prestati davati zajmove tvrtkama koje nastavljaju graditi motore na fosilna goriva.
“Pristup s više puta” koji Toyota promovira godinama kaže da bi kupci trebali moći odabrati tip automobila koji odgovara njihovim potrebama.
Naglasio je da se prelazak na električne automobile neće dogoditi tako brzo kako su neki predviđali.
Ta je strategija djelomično potvrđena posljednjih tjedana kada je Toyota objavila da će proizvesti rekordnih 9,2 milijuna vozila u 2023. godini, s još jednim mjesecom u godini.
Očekuje se da će godišnja proizvodnja premašiti 10 milijuna vozila.
Istodobno je prodaja od siječnja do studenog porasla za 7 posto na 10,2 milijuna vozila.
Koji Sato, izvršni direktor proizvođača automobila, obećao je prošle godine da će Toyota prodavati 1,5 milijuna električnih vozila na baterije godišnje do 2026. i 3,5 milijuna do 2030. godine.
Tesla, najveći svjetski proizvođač električnih automobila, prijavio je 1,8 milijuna isporuka prošle godine.
Toyotine izjave dolaze nakon što je prodaja električnih automobila pala u SAD-u, Velikoj Britaniji i Europi krajem 2023.
Kao što je Slay News nedavno izvijestio, Ford je upravo smanjio proizvodnju električnih kamiona kako bi se ponovno usredotočio na vozila s benzinskim pogonom jer je prodaja električnih automobila pala.
U Britaniji, Društvo proizvođača i trgovaca motorima otkrilo je da je udio na tržištu električnih automobila prošle godine pao jer su se potrošači protivili visokim cijenama i nedostatku stanica za punjenje.
Međutim, proizvođači automobila su pod sve većim pritiskom vlada da povećaju proizvodnju nepopularnih električnih automobila.
Proizvođačima automobila zaprijećeno je kaznama ako ne ostvare ciljeve zelene agende.
Toyota se protivila takvoj politici.
Tvrtka je vladama rekla da je “vrlo zabrinuta” da ciljevi Zelene agende neće biti ispunjeni.
Ciljevi “Net Zero” štete proizvođačima automobila “i financijski i u smislu reputacije njihove marke”, upozorila je Toyota, prema dokumentima koji su procurili u Fast Charge Newsletter prema Zakonu o slobodi informacija.
Umjesto toga, Toyota je pozvala na odgodu planova i zahtijevala da hibridna vozila budu djelomično prihvatljiva za financiranje.