Bliži se rok! Pregovori WHO-a o kontroverznom pandemijskim sporazumu započet će 27. svibnja, a ovo je trenutno stanje stvari

Bliži se rok! Pregovori WHO-a o kontroverznom pandemijskim sporazumu započet će 27. svibnja, a ovo je trenutno stanje stvari

Pregovori su neizbježni: od 27. svibnja do 1. lipnja, predstavnici zemalja članica WHO-a sastat će se kako bi glasovali o vrlo kontroverznom pandemijskom sporazumu i izmjenama Međunarodnih zdravstvenih propisa. Mnogi građani strahuju za suverenitet svojih matičnih zemalja i za svoja prava i slobode – uostalom, “pandemija” Covida koju je proglasio WHO trajala je pune tri godine i tri mjeseca, iako je mit o konačno smrtonosnom virusu ubojici vrlo brzo opovrgnut. U aktualnom priopćenju GGI Initiative donosi informacije o trenutnom statusu pregovora i posljedicama planiranih propisa.

Priopćenje za javnost GGI inicijative :

Ugovori Svjetske zdravstvene organizacije o pandemiji: Zabrinjavajući pregovori koji izazivaju međunarodnu zabrinutost

Pandemija COVID-19 i globalno zdravstveno stanje koje je proglasila Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) trajali su tri godine i tri mjeseca. S nestrpljenjem se iščekuje Svjetska zdravstvena skupština u Ženevi krajem svibnja, na kojoj bi 194 zemlje članice WHO-a trebale glasovati o dva kontroverzna sporazuma o pandemiji o pripravnosti i odgovoru na globalne zdravstvene krize i pandemije. Međutim, još nema ugovora spremnih za potpisivanje.

SZO potrebu za ugovorima opravdava stvarnim budućim, ali i 
potencijalnim krizama. Različite prijetnje izazivaju patogeni, ali i klimatske promjene. Ideologija koja pokreće i oblikuje ove reforme WHO-a je doktrina Globalne zdravstvene sigurnosti.

Ugovori su sveobuhvatni i drastični: proširenje nadležnosti SZO-a, sveobuhvatne specifikacije, kontrole, stvaranje kapaciteta za testiranje i proizvodnju, između ostalog, cjepiva, globalno prikupljanje podataka, obvezna razmjena podataka putem novih baza podataka, kontrola informacija itd.

Ugovori također oblikuju osnova za opravdanje unosne pandemije -Industrija. Glavni korisnici uključuju farmaceutske tvrtke, IT tvrtke, medicinsku industriju i financijski sektor. Ako se sporazumi o pandemiji odbace, države se boje sankcija.

Bliži se godišnja Svjetska zdravstvena skupština

Članovi WHO-a iz 194 zemlje, kao i predstavnici Lihtenštajna i države Vatikan sastat će se na 77. Svjetskoj zdravstvenoj skupštini ( WHA ) u Ženevi od 27. svibnja do 1. lipnja 2024. godine. Bude li plan WHO-a išao po planu, trebalo bi raspraviti i konačno dogovoriti dva “ugovora o pandemiji” – od kojih je jedan potpuno nov:

  1. Ugovor WHO-a o pandemiji
    Novi međunarodni sporazum o pripravnosti i odgovoru na pandemiju.
  2. Revizija  Međunarodnih zdravstvenih propisa (IHR)

Međunarodni zdravstveni propisi iz 2005. ( IHR ) desetljećima su star multilateralni ugovor koji regulira hitne zdravstvene situacije u svijetu. Oni su međunarodni ugovor s posebnim statusom.

Oba su ugovora međunarodnog opsega i izazivaju zabrinutost u brojnim pitanjima. Pod krinkom “globalne zdravstvene sigurnosti” i novouvedenih ključnih riječi kao što su jednakost, solidarnost, transparentnost i odgovornost, ispreda se gusta mreža zahtjeva i kontrola. Globalno praćenje, prikupljanje podataka i obvezna razmjena podataka središnji su elementi. Sve to uz argument da se svijet treba bolje pripremiti za sve moguće regionalne, globalne, privremene pa i potencijalne krize. Neki posebno problematični aspekti tiču ​​se značajnog utjecaja na zdravlje svakog pojedinca, medicinskog prava (osobito postupaka kliničkih ispitivanja i ubrzanog odobravanja lijekova), poštivanja temeljnih i ljudskih prava, kao i temeljnih načela našeg ustava.

Dva su ugovora neraskidivo povezana. Oni značajno proširuju međunarodni pravni okvir te također izvršne, zakonodavne i upravne ovlasti glavnog direktora SZO-a. Reforme će glavnom direktoru WHO-a dati dodatne ovlasti u slučaju izvanrednog stanja u javnom zdravstvu od međunarodnog značaja ( PHEIC ) – i također u slučaju pandemije – kao što su:

Uspostavljanje medicinskih i nemedicinskih protumjera za borbu protiv globalne zdravstvene opasnosti/pandemije, uključujući individualne medicinske tretmane za svaku osobu;

Dostupnost opsežnih resursa za javnozdravstvene hitne slučajeve, pripravnost za pandemiju i odgovor na pandemiju;

Pokretanje brzog globalnog razvoja, proizvodnje, distribucije i administracije eksperimentalnih medicinskih “istraživačkih proizvoda” kroz mrežu javno-privatnih partnerstava (JPP) i država članica Svjetske zdravstvene organizacije;

Hitna odobrenja koja više ne zahtijevaju studije o učinkovitosti i sigurnosti lijekova, kao ni specifikaciju proizvoda koji se daju putem takozvanih popisa za hitnu upotrebu ;

Pokretanje trajnog praćenja stanja ljudi, životinja i okoliša te genomskog sekvenciranja; sve je to legitimirano pod novo definiranim “pristupom jednog zdravlja  ; brzo širenje informacija o novim patogenima ( PABS sustav ), kao i obvezna međunarodna razmjena podataka;

Kompetencije za ciljano upravljanje informacijama (“ infodemic management ”);

Dogovori i konačni nacrti ugovora su u tijeku

Dva tjedna prije nadolazeće 77. Svjetske zdravstvene skupštine nema konačne verzije ni jednog ni drugog sporazuma.

Status nacrta novog ugovora WHO-a o pandemiji

Prema izvješću,  nedavni pregovori o utvrđivanju konačnog teksta propali su u 9. krugu Međuvladinog pregovaračkog tijela ( INB ). Sporna su, među ostalim, pravedna distribucija pandemskih proizvoda i razmjena znanja. Zemlje na globalnom jugu inzistiraju na integraciji iskustava učenja iz pandemije COVID-19 i provedbi globalne solidarnosti. Bogate zemlje i njihovi partneri iz Big Pharme, s druge strane, očekivano, nisu voljni dijeliti svoje znanje i iskustvo i vlasnička prava za tehnologije i osnovne farmaceutske proizvode, uključujući cjepiva. Iz članka 19. proizlazi obvezujuća ugovorna obveza prema kojoj sve države članice moraju u potpunosti podržati ekonomski slabije zemlje za pripravnost i odgovor na pandemiju. To uključuje znanstvenu, tehnološku, pravnu i financijsku potporu (npr. za prijenos znanja, uspostavu tehničkog razvoja i proizvodnih pogona, …).

Između ožujka i travnja 2024. nacrt je unio značajne izmjene u regulaciju odgovornosti. U skladu s člankom 13. stavkom 6.,  treba razmotriti „multilateralni sustav za upravljanje kompenzacijom i odgovornošću u vezi s cjepivima i lijekovima .” Ova formulacija je besmislena. Drugi članak u 13 (6) o “Nacionalnoj nabavi i distribuciji” propisuje da ugovorne strane (npr. države) mogu nastojati “uključiti klauzulu o odšteti za kupce ili druge, u ugovore o nabavi i kupnji za ‘nova cjepiva protiv pandemije’ Kupci mogu samo osigurati u iznimnim slučajevima i na ograničeno vremensko razdoblje”.

Sljedeća 10. runda pregovora trajala je do 10. svibnja 2024. Ostaje za vidjeti kako će Svjetska zdravstvena skupština glasovati o ugovoru za potpisivanje i ratifikaciju od strane država članica WHO-a krajem svibnja, koji je dostupan samo kao nedovršen pregovarali o nacrtu dva tjedna prije 77. sjednice.

Status izmijenjenog IGV-a

Nacrt revidiranog IHR-a dostupan je od studenog 2022., ali ovo nije verzija za glasovanje. Posebno osnovana radna skupina (Working Group International Health Regulations ( WGIHR )) dvije je godine pregovarala o više od 300 prijedloga izmjena 33 od 66 članaka i 5 od 9 aneksa. Dodatno je predloženo 6 novih članaka i 2 nova priloga. Trenutno je dostupan još jedan radni tekst s 8. sastanka radne skupine u travnju 2024. Propisi su općenito formulirani na pravno obvezujući način.

Nacrt članaka 1 i 12 IHR predviđa proširene ovlasti SZO-a za proglašavanje izvanrednih stanja u javnom zdravstvu. Članci 15. i 16. IHR-a daju izričite ovlasti glavnom direktoru i Odboru za hitna stanja da preporuče upotrebu određenih zdravstvenih proizvoda u slučaju izvanrednog stanja u javnom zdravstvu (PHEIC). IGV ne sadrži odredbe o odgovornosti.

Jedan od uspjeha prosvjeda civilnog društva protiv masovnih izmjena ugovora o IHR-u je to što je značajno brisanje u članku 3. “Načela” povučeno iz IHR-a. Ponovno je umetnut izvorni tekst prema kojem se propisi moraju provoditi uz “ puno poštivanje dostojanstva, ljudskih prava i temeljnih sloboda osoba ”. Rečenica je također dopunjena izrazima “ distribucijska pravda i solidarnost među državama ”. Te su formulacije također uključene u članak 3. nacrta ugovora SZO-a o pandemiji.

Prema članku 21. Ustava Svjetske zdravstvene organizacije koji se odnosi na IHR, Svjetska zdravstvena skupština ovlaštena je donositi čisto tehničke propise i standarde, unoseći manje prilagodbe administrativne ili tehničke prirode. Ovo razumijevanje je u intervjuu potvrdio i švicarski pregovarač. Sukladno tome, usvajanje izmjena i dopuna IHR-a moguće je samo običnom većinom glasova Svjetske zdravstvene skupštine. Ono što je šokantno jest da se čini da austrijski parlamentarci i izabrani zastupnici nisu obaviješteni o planiranim promjenama IHR-a – unatoč njihovom značaju. Uputnica se mora dati hitno i odmah, jer promjene IHR-a automatski postaju važeće nakon što se donese odluka na Svjetskoj zdravstvenoj skupštini nakon isteka roka.

Rok za dostavu konačnog teksta ugovora

Prema članku 55. stavku 2. IHR-a, glavni direktor WHO-a mora poslati državama konačni tekst svih predloženih izmjena i dopuna IHR-a najmanje četiri mjeseca prije početka Svjetske zdravstvene skupštine. Za nadolazeći 77. sastanak krajem svibnja, to se trebalo održati najkasnije do 27. siječnja 2024. godine. U svojim internetskim Pitanjima i odgovorima  o procesu izmjena i dopuna IHR-a, WHO tvrdi da je više nego ispunio ovaj rok i čak ga velikodušno premašio, iako do danas nije dostupan konačni nacrt IHR-a. Odnosi se na priopćene prijedloge za promjenu IHR-a iz studenog 2022. Global Health Responsibility Agency čvrsto proturječi ovoj “neadekvatnoj tvrdnji” u dva otvorena pisma iz ožujka i svibnja 2024. Jer bez konačne verzije ugovora o IHR-u, nije moguće za države članice procijeniti njegove prilagodbe i učinke na unutarnjem planu. Ako doista dođe do glasovanja o izmijenjenom IHR-u na 77. sjednici, kršenje vlastitih proceduralnih pravila WHO-a mora se pravno ispitati.

Ratifikacija ugovora – da? Ne?

Ugovor WHO-a o pandemiji bio bi novi ugovor prema međunarodnom pravu. Za glasovanje u Svjetskoj zdravstvenoj skupštini potrebna je 2/3 većina. Prema ustavu WHO-a, zatim je potrebna domaća procedura ratifikacije u odgovarajućim državama članicama u roku od 18 mjeseci od konačnog glasovanja Svjetske zdravstvene skupštine. Međutim, strahoviti rizik za sve države članice jest da bi odbijanje moglo dovesti do presušivanja sredstava za međunarodne projekte ili do gospodarskih sankcija.

Prema članku 59. stavku 2. IHR-a, izmijenjeni IHR automatski postaje pravno obvezujući dvanaest mjeseci nakon datuma obavijesti glavnog direktora SZO – osim ako država ne podnese pisano odbijanje ili rezerve unutar 10 mjeseci od obavijesti (“pravo izbora  van”). Dodatna nacionalna ratifikacija IHR-a  nije  planirana.

Neke zemlje, uključujući Sjedinjene Države , zatražile su od čelnika svojih vlada da ne podrže trenutni nacrt ugovora. Nizozemski  parlament  čak je nedavno usvojio prijedlog kojim se odbacuju Pandemijski ugovor i IHR. Prema novinskom izvješću od 8. svibnja 2024. , Ujedinjeno Kraljevstvo također odbija   potpisati sporazum o pandemiji u sadašnjem obliku jer podriva suverenitet Velike Britanije.

Patogeni s pandemijskim potencijalom i istraživanjem povećanja funkcije

Članak 12. novog ugovora o pandemiji predviđa uspostavu takozvanog PABS sustava (WHO Pathogen Access and Benefit-Sharing System). PABS materijale, informacije i pandemijske proizvode treba dijeliti između država. Ovdje postoji bliska povezanost s istraživanjem povećanja funkcije (GoF) („istraživanje dobitka funkcije”). U svakom slučaju, za očekivati ​​je porast opasnih GoF istraživanja u kojima se organizam (npr. bakterije ili virusi) oprema novim sposobnostima i ubrzavaju procesi mutacije. Prenosivost, virulencija (stupanj patogenosti, posebno agresivnost i toksičnost) ili čak antigenost organizama posebno se podešavaju. S jedne strane, to bi moglo dovesti do razvoja novih cjepiva, ali ako je negativno, moglo bi dovesti i do stvaranja potpuno novih patogena, pa čak i biološkog oružja. GoF istraživanje je dobilo ogroman zamah u posljednjih 20 godina. Međutim, s izuzetkom određenih propisa u Konvenciji o biološkom oružju, to nije regulirano!

Upravljanje informacijama i tvrdnje o istini

WHO također tvrdi da ima suverenitet nad informacijama, istinom, dezinformacijama i znanošću. Pristupi “ infodemic management ” i “ infodemic ” su novodefinirani. Glavni zagovornici kontrole informacija su moćne globalne IT korporacije. Ova tvrdnja o kontroli i apsolutnosti nad istinom i dezinformacijama također je proglašena na Svjetskom ekonomskom forumu u Davosu u listopadu 2022. Visoki dužnosnik UN-a za globalne komunikacije je u kontekstu klimatskih promjena postulirao da Ujedinjeni narodi, koji uključuju WHO, posjeduju znanost (” mi posjedujemo znanost “).

Bolje bez pandemijskog ugovora

Svojim međunarodnim zadaćama kao “Svjetska zdravstvena organizacija” WHO ima ogroman utjecaj na zaštitu zdravlja ljudi diljem svijeta. Cijeli svijet je to nedavno iskusio iz prve ruke tijekom pandemije COVID-19, koja traje više od tri godine. Nikada prije nije došlo do potpunog gašenja društvenog života i ekonomije u isto vrijeme diljem svijeta. U povijesti demokratskih zemalja nikada nije bilo tako masovnih ograničenja temeljnih prava, slobode izražavanja i informiranja kao i osobne slobode. Okidači za to bili su globalna zdravstvena izvanredna situacija koju je proglasio glavni direktor SZO i pandemija COVID-19, kao i promjene znanstvenih definicija od strane SZO (npr. pandemija, cijepljenje).

O neograničenom suverenitetu se ne može pregovarati

Međunarodna suradnja u zdravstvenim pitanjima ima smisla i ispravna je. Međutim, države moraju i dalje biti u mogućnosti i dopušteno donositi neograničene i neovisne odluke o svim zdravstvenim pitanjima unutar okvira svojih ustava. Također mora biti zajamčeno nepatvoreno oblikovanje volje naroda, sloboda izražavanja i informiranja te zabrana cenzure. Na temelju trenutnog statusa pregovora, vrlo je vjerojatno da niti jedan ugovor o pandemiji spreman za potpisivanje neće biti predstavljen Svjetskoj zdravstvenoj skupštini krajem svibnja. Oba ugovora možda neće biti prihvaćena u sadašnjem obliku! Prosvjed i apel civilnog društva po ovom pitanju, koji traje više od dvije godine, moraju uvažiti i politički predstavnici u Austriji.

Dragi prijatelji portala Epoha!

Kao što znate, portal Epoha djeluje potpuno samostalno bez ikakve državne potpore. Kao alternativni portal primorani smo djelovati u nemogućim uvjetima za koje su zaslužni dežurni cenzori koji su nam između ostalog trajno zamračili iliti zabetonirali Facebook stranicu te naši brojni pratitelji iste uopće ne vide naše objave.

Naravno, to nije sve što nam cenzori čine kako bi nas spriječili u našem radu. A sve to što čine, čine samo zato što smo slobodan i neovisan medij koji nije ni pod čijom kontrolom i samo zato što zajedno s vama, dragi prijatelji, vjerujemo u slobodu medija.

To što nam cenzori čine krajnje je neprofesionalno, s obzirom na činjenicu da smo mi službeni medij u RH kao i svi drugi mediji, registrirani pri Vijeću za elektroničke medije te u skladu s tim uredno plaćamo sva moguća davanja sustavu. No, od tog istog sustava ne dobivamo baš ništa osim gore navedenih cenzorskih napada.

Živimo za istinu, ne podilazimo nikakvim sustavnim lažima i od toga nećemo odustati. Ovisimo o dobroj volji naših čitatelja i pratitelja, o vama dragi prijatelji Epohe. Željeli bismo zajedno s vama nastaviti graditi bolji, pravedniji i sretniji svijet u kojem će svaki čovjek imati jednako pravo na dostojan život, slobodu, rad i sreću.

Ukoliko nađete razloga da podržite našu misiju, unaprijed vam zahvaljujemo na vašim donacijama kojima ćete dati svoj doprinos našoj zajedničkoj borbi za istinu i pravdu te omogućiti portalu Epoha da nastavi s radom i opstane u ovim za nas nemogućim uvjetima.

Hvala vam od srca na vašoj potpori.

Vaša Epoha

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp