96% velikih tvrtki potiho napušta svoje klimatske obveze.
Kako stvari stoje sva klimatska obećanja padaju u vodu
Tehnološki divovi se vraćaju na staro. Microsoft i Google su odustali – više se ne hvale ugljičnom neutralnošću. Ne sada, kada su njihove emisije porasle za 29 do 50 posto u zadnjih četiri ili pet godina. 500 tvrtki obvezalo se da će do 2040. doći na nultu neto vrijednost, ali 96% njih ne uspijeva ostati na pravom putu. Kako bi nas odvratili od činjenice da je klimatski balon puknuo, neki krive “Umjetnu inteligenciju”.
Svijet se suočava s masovnim izumiranjem i kipućim oceanima, vjetar i solarna energija su jeftini kao i uvijek, ali Big Tech se iskrada kako bi spasio svijet jer umjetna inteligencija koristi puno energije? Ne tako davno ti su izvršni direktori bili spasitelji Majke Zemlje, ali sada postoji utrka za svladavanje tržišta umjetne inteligencije… Čini se da su se heroji planeta pretvorili u poslovne pljačkaše.
Dr. Jemma Green, koja prodaje softver za tržišta obnovljivih izvora energije, pokušava nam prodati gubitnički niz kao da to ima ikakvog smisla. Istina je: da su net-zero tehnologije jeftine i korisne i da izvršni direktori brinu o planetu, ne bi odustali. Ali oni to rade…
Zašto velike tvrtke tiho odustaju od svojih klimatskih obveza?
Jemma Green, Forbes
AI-jeva glad za energijom i licemjerje korporativne klime
…Tvrtke poput Googlea, Microsofta i Shella nekoć su se pozicionirale kao predvodnici održivosti, postavljajući ambiciozne ciljeve neto nule kako bi se uskladile s globalnim naporima za zaštitu okoliša. Međutim, brzi porast umjetne inteligencije gladne energije tjera ove tvrtke da preispitaju – ili čak odustanu – od ovih obveza…
Obećanja tvrtki u vezi s klimom nedavno su naglo porasla: više od 500 kompanija diljem svijeta obećalo je smanjiti svoje emisije na nulu do 2040. Taj se zamah nastavio između lipnja 2022. i listopada 2023. s povećanjem od 40% u novim ciljevima neto nulte emisije . Ali kako AI revolucija dobiva na snazi, počinju se pojavljivati pukotine u tim obećanjima. Nedavne analize pokazuju da je samo 4% tih tvrtki na putu da postignu svoje ciljeve, naglašavajući nepovezanost između retorike tvrtki i stvarnosti.
Unatoč naslovu, Jemma Green niti ne pokušava objasniti “zašto” je došao kraj. Nakon nekoliko odlomaka u kojima krivi umjetnu inteligenciju, požali se da se i drugi divovi poput Shella, Guccija i EasyJeta udaljavaju od svojih ciljeva, čime pobija njezinu tezu da je to samo zasluga umjetne inteligencije. Nije da vam Gucci želi prodati AI programe kako bi vas privukao.
Ono što dokumentira jest da poslovni svijet tiho iskorjenjuje svoje pogreške:
Shell je, na primjer, odustao od svog cilja za 2035. da smanji neto intenzitet ugljika za 45%, rekavši da je tempo energetske tranzicije neizvjestan. Ovaj cilj bio je ključna prekretnica prema Shellovom širem cilju nulte neto emisije do 2050. godine.
Isto vrijedi i za luksuznu modnu kuću Gucci, koja se jednom obvezala na neutralnost ugljika kroz provjerene kompenzacije ugljika, au svibnju 2023. tiho je uklonila tvrdnju sa svoje web stranice da je “potpuno ugljično neutralna “.
Istina je: da je Zemlja u opasnosti, pametni izvršni direktori i milijarderi koji također moraju živjeti na ovom planetu gurali bi nuklearnu energiju kao da životi njihove djece ovise o tome.
Umjesto toga, to je samo intelektualno modno natjecanje i brza zarada za subvencije, a možda su neki i vjerovali da će energija vjetra i sunca učiniti nešto korisno, ali više ne vjeruju.