Facebook priprema nova neugodna iznenađenja svojim korisnicima – počinje borba protiv dezinformacija o klimatskim promjenama


Alati će promovirati prihvatljive, tzv. “autoritativne informacije o klimi” i “provjeru činjenica” u vezi s “dezinformacijama o klimi” objavila je najveća svjetska društvena mreža Facebook.

Imaju u planu povećati svoju promociju službenog narativa o klimi, odnosno – relevantnih “autoritativnih klimatskih informacija” i proširiti svoju “provjeru činjenica” sadržaja za koji smatraju da je dezinformacija o klimi.

Facebook će proširiti svoje alate za provjeru činjenica povećanjem dostupnosti svog “Klimatskog znanstvenog centra” (stranica koja sadrži “činjenične resurse vodećih svjetskih klimatskih organizacija i korake koje ljudi mogu poduzeti u svakodnevnom životu u borbi protiv klimatskih promjena”) za 165 zemalja putem “Oznaka klimatskih informacija” (oznake dodane objavama na Facebooku i povezane s objavama Centra za klimu).

Tehnološki div također je pokrenuo “Inicijativu za pismenost o klimatskim znanostima” koja će “razotkriti dezinformacije o klimi” prikazivanjem oglasa koji “sadrže pet najčešćih tehnika koje se koriste za lažno predstavljanje klimatskih promjena”.

Kako bi poboljšao “autoritativne” informacije o klimi, Facebook testira novu značajku “Klimatska obećanja” u Grupama i obećao je pojačati glasove “organizacija od povjerenja u klimatskom prostoru”.

Ova nova značajka Climate Pledges razvijena je uz pomoć Ujedinjenih naroda (UN) i sadrži ono što nazivaju “klimatskim rješenjima potpomognutima stručnjacima” koja “pokreću razgovor” unutar Grupa i “pomažu ljudima da razumiju najutjecajnije akcije koje mogu poduzeti”.

Facebook također blisko surađuje s nekoliko grupa za klimatske promjene kao što su Monash Climate Change Communication Research Hub, Cambridge Social Decision Laboratory, Yale Program on Climate Change Communication.

Facebook će poticati te organizacije “osiguravanjem kredita za oglašavanje, uvida i podrške kako bi im pomogao u dijeljenju pouzdanih informacija o klimatskim promjenama i informirao korisnike o uobičajenim tehnikama koje se koriste za širenje mitova o znanosti o klimi”.

Facebook i drugi tehnološki divovi ovih se dana suočavaju sa sve većim pritiskom da cenzuriraju sadržaj koji dovodi u pitanje uvriježeni narativ o klimatskim promjenama jer po mišljenju moćnika sve klimatske grupe, znanstvene grupe, pa čak i tehnološki radnici zahtijevaju veći nadzor i veću cenzuru. Toliko o slobodi promišljanja o klimi.

Ne samo da je došlo do povećanog pritiska na glavne tehnološke platforme da cenzuriraju klimatski sadržaj koji odstupa od uvriježenog narativa, već se utjecajne skupine, banke i rukovoditelji također zalažu za pojačano praćenje i nadzor individualne upotrebe ugljika kao predloženu strategiju za borbu protiv klimatskih promjena.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp