Ante Gavranović – Zamke društvenih mreža

Ante Gavranović – Zamke društvenih mreža

Društvene mreže postale su oblik svakodnevne privatne, ali i poslovne komunikacije. Često se susrećemo s nekim novim oblicima društvenih mreža, no, tek nekoliko njih nalazi se u samom vrhu popularnosti kod korisnika. U nastavku donosimo popis najkorištenijih društvenih mreža:

Kod izbora društvene mreže za oglašavanje vašeg poslovanja nemojte se voditi samo brojem trenutno aktivnih mjesečnih korisnika. Bitne su i njihova primarna svrha, karakteristike prosječnog korisnika određene društvene mreže, odgovara li vašem brendu ta platforma i na koliko društvenih mreža možete imati aktivan profil. Kako bi vam bilo jednostavnije odrediti društvenu mrežu za vaš posao, donosimo listu najpopularnijih društvenih mreža na svijetu. 

6 najpopularnijih društvenih mreža na svijetu 

Facebook – ova društvena mreža, osnovana 2004. godine najveća je i najpopularnija među korisnicima. Prema istraživanjima, koristi je više od 2.23 milijardi korisnika na mjesečnoj razini, a također nalazi se i na vrhu popularnosti u rangu oglašavanja na društvenim mrežama od strane poslovnih korisnika.

YouTube – druga najposjećenija društvena mreža na svijetu. Mjesečno je koristi 1.9 milijardi korisnika, a riječ je kako već znate o najvećoj i najpopularnijoj video društvenoj mreži. Bazira se na video prikazima i najpopularnija je tražilica nakon Google tražilice.

WhatsApp – na trećem mjestu kao najpopularnija aplikacija za dopisivanje. Koristi ga 1.5 milijardi korisnika u preko 180 zemalja svijeta. Prvotno je korištena isključivo za komunikaciju s prijateljima i rodbinom, a danas je poslovni subjekti koriste kako bi u posebno kreiranim grupama svojim najbitnijim partnerima, korisnicima prenijeli određene obavijesti. 

Messenger – iako dio Facebooka (baš kao i WhatsApp), postao je dovoljno velik da ga se promatra kao zasebnu društvenu mrežu, koristi ga 1.3 milijardi korisnika. Od 2011. Facebook unaprjeđuje Messenger pa se tako danas tamo oglašavaju gotovo svi, a moguće je korištenje robota za chat, slanje obavijesti i ostalo. 

WeChat – u početku aplikacija za dopisivanje kao WhatsApp i Messenger, a danas platforma sama za sebe. Osim za dopisivanje i razgovor, korisnici WeChat sada mogu koristiti i za online kupovinu, offline plaćanja, prijenos novca, naručivanje taxija i slično. Vjerojatno vam nije poznata jer se koristi uglavnom u Kini i dijelovima Azije, a broji 1.06 milijardi jedinstvenih mjesečnih korisnika. 

Instagram – video i fotografije tamo mjesečno postavlja milijardu korisnika. Društvene mreže su postale oblik svakodnevne komunikacije, no samo neke od njih su najpopularnije.

Također, među popularne društvene mreže svakako ubrajamo QQ – azijska platforma za dopisivanje koju koristi 861 milijuna korisnika. Tu je još nekoliko azijskih društvenih mreža, Tumblr s 642 milijuna korisnika, Twitter koristi 335 milijuna korisnika, LinkedIn 294 milijuna poslovnjaka, a Snapchat 255 uglavnom milenijalaca.

Bez obzira na broj jedinstvenih mjesečnih korisnika kojeg smo promatrali u ovom tekstu, za vaše poslovanje trebate odabrati društvenu mrežu na kojoj se nalazi vaša ciljana publika. Istina je kako Facebook zbog svoje veličine pokriva veliki broj korisnika različitih dobnih, geografskih, interesnih i drugih skupina pa je pogodan za oglašavanje gotovo svakog proizvoda, usluge i brenda.

Strategija društvenih medija u 8 koraka

Tvrtka Convince & Convert neprekidno usavršava proces strategije društvenih medija. Evo jedne od najnovijih iteracija, predstavljene kao glavni govor na ESTO-u (Edukativni seminar za putničke organizacije) prošle jeseni. Donosimo kratki sažetak 8 koraka u procesu strategije društvenih medija, u namjeri da pomognemo sadržajnijem odnosu prema društvenim mrežama, posebno kad je riječ o korištenju društvenih mreža u poslovne svrhe.

Jedna od glavnih teza koje koristimo u našem procesu strategije društvenih medija je sljedeća:

Tvrtke bi se trebale više fokusirati na to kako BITI društvene, a manje na to KAKO RADITI na društvenim medijima.

Sa svim novim alatima i platformama koje se neprestano pojavljuju, vrlo je lako upasti u zamku razmišljanja o društvenim medijima kroz taktičku prizmu umjesto kroz stratešku. Najbolji strateški planovi za društvene medije ne ovise o alatima i postavljaju ciljeve i metriku koja zamjenjuje bilo koje određeno društveno mjesto.

Korak 1: Izgradite arku

Nitko ne bi trebao “posjedovati” strategiju društvenih medija u vašoj organizaciji. Društveni utjecaj utječe na sve kutove tvrtke i trebao bi biti više poput zraka (svugdje) nego poput vode (morate otići po nju). Stoga je prvi korak u procesu stvaranje međufunkcionalnog tima koji će pomoći u osmišljavanju i provedbi ostatka strategije.

Korak 2: Slušajte i usporedite

To je dosad već stara strategija društvenih medija, ali “slušaj” je još uvijek dobar savjet koji se često ignorira. Stvarnost je da će vam vaši klijenti (i konkurencija) dati dobar vodič gdje i kako biste trebali biti aktivni na društvenim medijima, ako proširite svoje društveno slušanje izvan imena svoje marke.

Korak 3: Koja je svrha?

Da, možete koristiti društvene medije za postizanje nekoliko poslovnih ciljeva. Ali najbolje strategije društvenih medija su one koje se usredotočuju (barem u početku) na uže obrazloženje društvenih mreža. Za što prvenstveno želite koristiti društvene mreže? Svijest? Prodajni? Odanost i zadržavanje? Odabrati jedan.

Korak 4: Odaberite metriku uspjeha

Kako ćete utvrditi da li to doista čini razliku u vašem poslovanju? Koje ćete ključne mjere koristiti za procjenu učinkovitosti strategije društvenih medija? Kako ćete nadmašiti (nadamo se) lajkove i angažman? Hoćete li mjeriti ROI?

Korak 5: analizirajte svoju publiku

S kim ćete komunicirati na društvenim mrežama? Koje su demografske i psihografske karakteristike vaših sadašnjih ili budućih kupaca? Kako to utječe na ono što možete i trebate pokušati na društvenim medijima?

Korak 6: Što je vaša jedina stvar?

Strast je gorivo društvenih medija. Nije važno tko ste ili što prodajete, značajke i prednosti vaših proizvoda nisu dovoljne da izazovu strasti. Kako će se vaša organizacija svidjeti srcu vaše publike, a ne glavi? Disney se ne bavi filmovima, već magijom. Apple ne radi o tehnologiji, već o inovacijama. O čemu se radi?

Korak 7: Kako ćeš biti čovjek?

Društveni mediji su ljudi, a ne logotipi. Društvena mehanika prisiljava tvrtke da se natječu za pozornost s prijateljima i članovima obitelji vaših kupaca. Stoga se vaša tvrtka mora (barem u određenoj mjeri) ponašati kao osoba, a ne entitet. Kako ćete to učiniti?7

Korak 8: Napravite plan kanala

Tek nakon što saznate zašto ste uopće aktivni na društvenim mrežama i kako ćete mjeriti uspjeh strategije društvenih medija, trebali biste obratiti pozornost na “kako” Facebooka, Twittera, Tumblra i ostalih. Ovaj plan kanala trebao bi biti različit, po tome što imate određeni, obranjiv razlog za sudjelovanje u svakom.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp