Izbori su izvrsna prigoda cenzorima da još više stegnu obruč oko alternativnih medijskih glasova i nastave gušiti i ubijati medijske slobode.
Podsjetimo, ususret američkim predsjedničkim izborima 2020. godine, Big Tech se uključio u neviđene razine izborne cenzure, ponajprije cenzurirajući najveću priču u to vrijeme, priču o prijenosnom računalu Huntera Bidena samo nekoliko tjedana prije nego što su birači izašli na birališta.
A s predsjedničkim izborima u SAD-u 2024. godine koji će se održati za manje od godinu dana, Google i njegova video platforma YouTube potvrdili su svoje planove za cenzuru sadržaja kojega će smatrati “štetnim” uoči izbora. A pojam ‘štetni sadržaj’ vrlo je širok i kao takav predstavlja najnoviji i dosad najperfidniji alat cenzora koji im praktički daje razriješene ruke da u bilo kojem trenutku i pod bilo kojim izgovorom bilo što mogu proglasiti ‘štetnim sadržajem’. Perfidno da ne može biti perfidnije.
U svojoj je objavi Google rekao da već cenzurira sadržaj za koji smatra da je “manipulirani medij” ili “mržnja i uznemiravanje” — dva široka, subjektivna pojma koja koriste tehnološki divovi kako bi opravdali masovnu cenzuru u kojoj će unaprijeđena umjetna inteligencija odigrati ključnu ulogu – omogućavajući im brže djelovanje.
Uz ove mjere cenzure, Google će nastaviti svoju dugogodišnju praksu promoviranja onog sadržaja kojeg smatra ‘autoritativnim’ i ‘vjerodostojnim’ u Google pretraživanju i Google vijestima. Iako ova taktika ne rezultira uklanjanjem sadržaja, može dovesti do potiskivanja i utapanja neprilagodljivih narativa od strane ovih takozvanih autoritativnih izvora, koji su uglavnom unaprijed odabrani mainstream mediji, što nam je svima više nego jasno.
Kao i Google, YouTube je potvrdio da će provoditi svoje postojeće politike cenzure prije izbora 2024., uključujući one koje se odnose na izborne “dezinformacije” i “štetne teorije zavjere”. Ove su politike dovele do cenzure desetaka tisuća videozapisa i mnogih popularnih kanala tijekom i nakon predsjedničkih izbora 2020. godine. Kao što vidimo – danas se cenzura vrlo otvoreno provodi, bez imalo susprezanja i sustezanja i to od strane onih ljudi, organizacija i kompanija kojima su bila puna usta demokracije i slobode govora, odnosno slobode medija. Licemjerno do bola, ali stvarno do bola.
Platforma za dijeljenje videozapisa također će poticati videozapise iz vjerodostojnih izvora — politika koja je rezultirala 14 puta manjom vjerojatnošću da će nezavisni kreatori biti preporučeni u sadržaju povezanom s izborima nakon izbora 2020. godine.
Osim toga, YouTube će demonetizirati videozapise za koje smatra da sadrže “dokazivo lažne tvrdnje koje bi mogle potkopati povjerenje ili sudjelovanje na izborima”.
Izvan ove taktike izravne cenzure, YouTube će stavljati razne oznake na određene video snimke. Jedna od njih je i – “promijenjeni ili sintetički izborni sadržaj”. Spomenimo i to da predmetni sadržaj koji zaradi ovu oznaku, usput budi rečeno, uopće neće kršiti nijedno od njegovih pravila, zbog čega će ova oznaka ljude samo zbunjivati. Iako ove oznake neće rezultirati zabranom sadržaja, zasigurno će mu nanositi štetu, jer slične oznake na drugim platformama zbunile su korisnike i navele ih da vjeruju da su originalni, ali selektivno uređeni videozapisi lažni. Osim toga, glavni mediji često koriste ove oznake kako bi pojačali svoje zahtjeve za cenzurom.
Kada sve zbrojimo i oduzmemo, jasno nam je da ove najave Googlea i YouTubea signaliziraju namjeru povećanja masovne cenzure koja je provedena tijekom izbora 2020. i koja je rezultirala dvoslojnim sustavom u kojem su neovisni kreatori medijskog sadržaja koji su se drznuli imati drugačija ili alternativna mišljenja o izborima bili cenzurirani dok su sadržaji mainstream medija koji su bili u skladu sa zadanim narativom bili pojačano promovirani na Googleovim platformama. Ovo ne da nije fair play, nego je sramota nad sramotama.
Izvor: Reclaim The Net