Sotonističke slike postavljene u katedrali austrijskog grada Gmundena

Sotonističke slike postavljene u katedrali austrijskog grada Gmundena

Umjetnost Gottfrieda Helnweina žestoko je kritizirana otkako je postavio tri ogromne slike u mirnom, ruralnom gradu Gmundenu. Dok umjetnik uvijek ističe da je protiv nacionalsocijalizma i nasilja nad djecom, mnogi gledatelji njegovih umjetnina su iritirani. Ova se iritacija sada nastavlja u katedrali svetog Stjepana: svako dijete zna što znači naopako okrenuti križ. Helnwein je iznad oltara objesio ljubičastu verziju poznatog Torinskog platna: naopako.

Ovako je Fellnerov OE24 Boulevard naslovio 14. veljače: ” Uzbuna za sotonizam u katedrali sv. Stjepana Razlog su Helnweinove divovske umjetnine u ljubičastoj boji. To moraju izdržati vjernici koji dolaze na molitvu i misu u katedralu sv. Stjepana. Isprva postoji mala zagonetka: što bi to moglo biti, šišmiš koji visi sa stropa? Tek na drugi pogled možete prepoznati Isusa kako visi naglavce – temelji se na poznatom Torinskom platnu.

Naopako okrenut križ predstavlja đavla

Međutim, svako dijete zna da križ obješen naopako predstavlja đavla – štovanje zla kakvo se prakticira u sotonizmu. Stoga je očito da Helnweinovo umjetničko djelo mnogi ljudi shvaćaju na odgovarajući način – i opet im se baca ravno u lice. Ljevičarski establišment, kojem nedvojbeno pripada i katedralni svećenik Toni Faber, ponovno je uspio natjerati ljude da, htjeli ili ne, podnose Helnweinovu umjetnost. Međutim, ne postoji plan da se Austrijancima – ali i turistima – omogući slobodan izbor konzumiranja takvih umjetničkih eksperimenata u muzeju.

Naravno, postoje objašnjenja za ovu vrstu umjetnosti. Činjenica da Isus visi glavom prema dolje trebala bi predstavljati silazak u carstvo smrti. Kako je objasnio katedralni svećenik Toni Faber.

Wikipedia kaže:

Silazak Krista u podzemni svijet  (latinski:  Descensus Christi ad inferos), popularno poznat i  kao Kristov silazak u pakao, opisuje tradicionalnu kršćansku ideju da je Isus Krist sišao u podzemlje u noći nakon svog raspeća i tamo oslobodio duše pravednik od Adama. Pozadina ove ideje je, između ostalog, pitanje gdje je bila duša Isusa Krista između raspeća i uskrsnuća. Upućuju se na biblijske izjave u Efežanima 4,9 i 1. Petrova 3,19.

Wikipedia, Kristov silazak u podzemni svijet, pristupljeno 20. veljače 2024.

Je li ovo objašnjenje dovoljno za kršćanina koji vjeruje? Pogotovo kada pogledate sliku u kombinaciji s dvije lubanje koje prekrivaju dva bočna oltara. Sve u svemu, neki ljudi stječu dojam ukrašavanja crne mise – a nema nikakvog podsjetnika na kršćanske obrede.

Helnwein poznaje ceremonije koje izgledaju kao crne mise. Slika dviju golih, mladih djevojaka koje se ljube, koju stanovništvo Gmundena mora trpjeti, dolazi iz umjetničke instalacije u kojoj je krv tekla u bujicama i prikazane su ljudske lubanje nabijene na kolac. 

Još jedan aspekt koji mainstream ne dovodi u pitanje ili jednostavno ignorira je činjenica da se za Gottfrieda Helnweina kaže da je i dan danas visokorangirani član scijentološkog kulta. Kako je moguće da jedan scijentolog smije izlagati svoje umjetničke radove u jednoj od najvažnijih rimokatoličkih crkava u zemlji – bez pitanja “novinara” i bez ikakve kritike?

Od svih drugih mjesta, ljevičarski Standard napisao je detaljan članak o Helnweinu i njegovom navodnom članstvu u scijentologiji: Helnwein, proslavljeni umjetnik, i njegova glasna šutnja o scijentologiji. Sam Helnwein je nekoliko puta zanijekao članstvo u scijentologiji. Najvažniji dio standardnog članka ipak je onaj koji pokazuje da se ne radi o povijesnim, zastarjelim optužbama – već da je to članstvo na najvišim razinama vjerojatno vrlo aktualno:

Bračni par Helnwein posljednji je put prisustvovao godišnjoj gala svečanosti u scijentološkoj meki Clearwater (Florida) povodom rođendana svog osnivača L(afayette) Rona Hubbarda 2019., kao i naknadnom “Patrons” balu za velike donatore organizacije. Ovakvi događaji rezervirani su samo za članove. Nijedan se nije dogodio od pandemije.

DerStandard, 21. listopada 2023

Standard također javlja nešto slično: “ Helnwein nije odgovorio na dugačak popis pitanja i upita – primjerice o njegovom pojavljivanju na Scientology Gala. “

Jedan od najpoznatijih i najglasnijih ljevičara u zemlji ističe da vrijeđanje vjernika ne završava s Isusom koji visi naglavce. Na Uskrs, najvažniji blagdan za kršćane, jedno od Helnweinove “krvave djece” navodno visi u katedrali. I ovdje se postavlja pitanje radi li se o umjetnosti – ili o antikršćanskoj politici kako bi se što više uvrijedili ljudi. I moralo bi se postaviti pitanje kada će Helnwein svojim djelima ukrasiti zidove jedne džamije – i što bi na to rekli muslimani.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp