Mađarska zabranjuje pametne telefone u svim javnim školama.
Dok sve više škola diljem svijeta pokušava zabraniti pametne telefone u školama koji izazivaju ovisnost i razornost, Mađarska se pridružuje tom trendu, a zabrana u cijeloj zemlji stupa na snagu u rujnu.
Mađarska slijedi stope niza zemalja, uključujući Englesku, Francusku, Austriju, Švedsku, Finsku, Grčku i Nizozemsku, koje su sve uvele zabrane u relativno kratkom vremenskom razdoblju – većina u protekloj godini.
U intervjuu za mađarski list Magiar Nemzet, rektor Fakulteta za obrazovanje Nemeskurti Istvan pri Nacionalnom sveučilištu za javnu službu (NKE), Mihaly Nanai, rekao je da je zabrana iznimno dobrodošla te da školski rad, učenje i društvena atmosfera u školama dramatično će se poboljšati.
Naveo je nekoliko problema s pametnim telefonima u školi, uključujući snimanje neželjenih videa učenika u učionicama; učenici koji koriste pametne telefone za digitalno zlostavljanje; a u mnogim slučajevima učenici jednostavno gledaju u svoje telefone, gledaju videozapise ili odvlače pozornost na nastavu s uređajima. U mnogim slučajevima neki učenici opsesivno gledaju u svoje telefone ispod stola — ne mogu se odspojiti i zapravo usredotočiti na zadatke.
Jedan od najvećih čimbenika za Nanai je društvena isključenost uzrokovana uređajima, problem za koji se nada da će zabrana pomoći u rješavanju.
“Mislim da je najvažniji element ograničenja zajednice, tako da učenici ne gledaju videa tijekom odmora, već da provode vrijeme jedni s drugima, čak i u školskom dvorištu”, rekao je. „Možemo biti sigurni da će škole na realan način implementirati novu uredbu u praksi.
Nova anketa Instituta Sv. Stjepana pokazala je da se 85 posto Mađara slaže sa zabranom, što znači da i roditelji počinju shvaćati opasnosti od uređaja. U nekim će slučajevima uređaji biti dostupni ako za njih postoji posebna akademska svrha, ali Nanay je rekao da je zabrana prilika da se procijeni jesu li digitalni uređaji uopće potrebni.
“Ograničenje je također dobra prilika da razmislimo je li nam digitalni uređaj doista neophodan za nastavu ili se isti materijal može učiti analognim metodama”, rekao je.
Školama će biti dopušteno da provode vlastitu politiku kažnjavanja, dajući im visok stupanj autonomije u tome kako se nositi s posljedicama ako učenici ne slijede zabranu.
U mnogim slučajevima nastavnici mogu prikupiti telefone, što je pravilo koje već postoji u mnogim školama.
Postoje mnoge škole, posebno osnovne, u kojima se mobiteli skupljaju dugo vremena bez ikakvog službenog zakonskog okvira.
“Školski odbori najbolje poznaju svoje prilike, a ako je potrebna dodatna infrastruktura, nadležni bi im trebali pomoći. Sljedeće razdoblje bit će i probno razdoblje kada će se vidjeti koje poteškoće i neočekivane smetnje se mogu pojaviti. “Mogu se pojaviti školarine i oni će morati prilagoditi svoja pravila u skladu s tim, tako da će očito doći do razdoblja učenja i prilagodbe”, rekao je.