Nedavno revidirani nacrt pregovaračkog teksta sporazuma Svjetske zdravstvene organizacije o pandemiji od 7. ožujka 2024.
Članak 2: Svrha Sporazuma SZO o pandemiji, vođen pravednošću i načelima i pristupima koji su ovdje navedeni, je spriječiti, pripremiti se i odgovoriti na pandemije.
Tekst sporazuma čini mi se preopćenitim i nedorečenim da bi omogućio jasno tumačenje što točno članovi znače u praksi. Sumnjam da je to namjerno, jer dopušta birokratima zdravstvenih agencija – koji zastupaju interese biofarmaceutske industrije – da to tumače kako žele i nameću svoje tumačenje indiferentnim političarima i medijima. Mantra će biti: “U skladu s našim obvezama prema Sporazumu o pandemiji SZO 2024., moramo…”
Također sumnjam da će sporazum poslužiti kao poboljšani alat za prijenos golemih svota novca iz javnih blagajni u kartel cjepiva.
Članci 14. i 18. čine mi se posebno zabrinjavajućima.
Članak 14. Jačanje regulatornih sustava
- Svaka bi stranka trebala ojačati svoje nacionalno i, prema potrebi, regionalno regulatorno tijelo odgovorno za autorizaciju i odobravanje proizvoda povezanih s pandemijom, uključujući kroz tehničku pomoć i/ili suradnju sa WHO-om, drugim strankama i relevantnim organizacijama, prema potrebi Ciljati na procjenu i praćenje kvalitetu, sigurnost i učinkovitost takvih proizvoda.
- Svaka bi stranka trebala poduzeti mjere kako bi osigurala da ima pravne, administrativne i financijske okvire koji su u skladu s nacionalnim pravom i podržavaju hitna odobrenja i odobrenja za proizvode povezane s pandemijom i/ili, prema potrebi, regulatorne postupke povjerenja za pravovremeno odobrenje i odobrenje takvih proizvoda.
Članak 18. Komuniciranje i obrazovanje javnosti
- Svaka bi stranka trebala promicati pravovremeni pristup vjerodostojnim informacijama utemeljenim na dokazima o pandemijama i njihovim uzrocima, učincima i pokretačima, s ciljem suzbijanja i rješavanja dezinformacija ili dezinformacija, posebno kroz komunikaciju o riziku i učinkovito sudjelovanje na razini zajednice.
- Stranke bi trebale, prema potrebi, promicati i/ili provoditi istraživanje i informirati politiku o čimbenicima koji utječu ili jačaju pridržavanje javnozdravstvenih i socijalnih mjera u pandemiji, kao i povjerenje u znanost i javnozdravstvene ustanove i tijela.
- Stranke bi trebale promicati i primjenjivati pristupe utemeljene na znanosti i dokazima za učinkovitu i pravovremenu procjenu rizika i kulturološki primjerene javne komunikacije.
- Stranke bi trebale razmjenjivati informacije i surađivati u skladu s nacionalnim pravom kako bi spriječile dezinformacije i dezinformacije te nastojati razviti najbolje prakse za povećanje točnosti i pouzdanosti komunikacija u kriznim situacijama.
Članak 14. vjerojatno će se tumačiti kao pružanje poboljšanog mehanizma za hitno odobravanje na brzinu razvijenih cjepiva upitne učinkovitosti i sigurnosti, koja se mogu nametnuti preplašenim građanima koji ih plaćaju dok su zaštićeni u slučaju ozljeda uzrokovanih hitnim slučajevima -odobrene “protumjere” nemaju pravni lijek.
Članak 18 vjerojatno će se tumačiti kao da daje vladama još veću ovlast da cenzuriraju svoje građane u ime “hitnih slučajeva javnog zdravlja”.
Moje općenito tumačenje revidiranog nacrta sporazuma SZO-a o pandemiji je da će on poslužiti kao poboljšani alat za biofarmaceutski kompleks da proširi snagu i učinkovitost svog međunarodnog poslovanja s cjepivima.
Sudeći prema glavnim donatorima WHO-a, Billu Gatesu i njegovim prijateljima u Berlinu, Washingtonu, Londonu i Ženevi (gdje su sjedišta WHO-a i WEF-a), vjerojatno postoje utjecajni ljudi koji djeluju iza kulisa.