- Epoha Portal
- Pixabay
Ovog ponedjeljka koji sada već polako odlazi na počinak, obilježio se Europski dan bez automobila te je promet automobilima u samom središtu grada u to ime bio zatvoren od 8 do 20 sati. Na što nas se to ovakvim akcijama priprema, pokazat će vrijeme. Ali, jedno je sigurno, pješačka zona u Zagrebu sigurno će se u dogledno vrijeme proširiti.
Grad Zagreb osigurao je besplatan prijevoz ZET-ovim tramvajima i autobusima na području cijeloga grada te besplatno korištenje javnih bicikala Bajs.
S obzirom na to da su brojne ulice Gornjeg i Donjeg Grada bile zatvorene za promet motornih vozila, iz zagrebačke Gradske uprave građanima je bilo preporučeno da dnevne obveze obavljaju pješice ili biciklom, a na raspolaganju im je bio i besplatan javni bicikl Bajs. Javni gradski prijevoz također je bio besplatan za sve.
Grad je na Zrinjevcu od 15 do 21 sat priredio raznolik program za sve uzraste. Građani Zagreba i turisti mogli su uživati u ponudi OPG-ova s oznakom “Plavi ceker”, sudjelovati u sportskim i edukacijskim aktivnostima, okušati se u atraktivnoj “Alki na Bajsu” te posjetiti radionice i zdravstvene kutke. Najmlađi su uživali u Dječjoj biciklijadi od 17 sati, a cijelo događanje pratio je i glazbeni program.
Tradicionalna “Zagrebačka žbica”, biciklistička vožnja zagrebačkim ulicama, počela je na Zrinjevcu u 18 sati. Trasa vožnje bila će Zrinjevac –Ulica grada Vukovara – Ulica Hrvatske bratske zajednice – Slavonska – Savski nasip (Greenway) – Savska – povratak na Zrinjevac. Organizira je Grad u suradnji s MUP-om i udrugom Sindikat biciklista.
Danom bez automobila završio je Europski tjedan mobilnosti, jedna od vodećih kampanja Europske komisije za podizanje svijesti o održivoj urbanoj mobilnosti koja se obilježava svake godine od 16. do 22. rujna, a ove godine na temu “Mobilnost za sve”.
Grad Zagreb je od 19. rujna za motorna vozila privremeno do 23. rujna u 14 sati zatvorio i Gajevu ulicu sjeverno od Berislavićeve te Teslinu između Gajeve i Praške. Time su, kako kažu, “označili pokretanje postupka za proširenje pješačke zone na te ulice, što bi se trebalo dogoditi kroz godinu dana”.
“Širenjem pješačkih zona smanjuje se prometno opterećenje u središtu grada, poboljšava kvaliteta zraka i razina buke, a javni prostor postaje sigurniji i ugodniji za boravak. Pješačke zone potiču zdravije načine kretanja, jačaju lokalnu ekonomiju, jer privlače više posjetitelja i povećavaju korištenje terasa i trgovina, a dodavanjem zelenila stvaraju se hladovitija i ljepša mjesta za druženje”, poručili su iz zagrebačke Gradske uprave.
Dodaju da su izmjene i dopune Generalnoga urbanističkog plana (GUP) omogućile pokretanje procedure za cjelovito uređenje nove pješačke zone od Gundulićeve do Praške ulice, uključujući sjeverni dio Preradovićeve i Gajeve. U planu je, kažu, proširenje pješačke zone i na druge lokacije, za Ulicu Pod zidom, za to inače postoje višegodišnji zahtjevi, a dio Martićeve kod HNB-a također se planira zatvoriti za promet i rekonstruirati.
“Zagreb širenjem pješačkih zona slijedi primjer europskih gradova koji godinama ulažu u javne prostore i kvalitetniji život u centru”, naveli su iz Grada.
Izvor: HINA