Djevojka na cesti ili žena na krivulji popularna je priča koja se prenosi generacijama u različitim kulturama i zemljama. Ono što bi naizgled bila priča o usmenom prijenosu, dobilo bi posebnu dimenziju kada bi se saznala mnoga svjedočanstva ljudi koji tvrde da su imali stvarni susret s ovom misterioznom ženom.
Iako se verzije razlikuju ovisno o zemlji, priča o djevojci u kolicima ispada da je duh koji traži osvetu za nepravdu pretrpljenu u životu, kao što je pregaženje na istom mjestu. Druge verzije sugeriraju da je žena opasna prijevara za vozače, te da bi mogla biti lopov ili čak ubojica.
Što se tiče podrijetla mita, teško ga je utvrditi budući da se radi o priči koja se dugi niz godina prenosila usmeno. Vjeruje se da je možda nastao kao način da se vozači upozore na opasnosti usamljenih cesta i opasnih zavoja, kao i da se objasne neobjašnjive pojave poput prometnih nesreća ili nestanaka na tim mjestima.
Između dobrog i lošeg
U mnoštvu verzija ove urbane legende, postoje dva stava o namjerama ovog duha. Neki izvještaji sugeriraju da se djevojka na krivulji pojavljuje sa svrhom spašavanja života, unatoč činjenici da je smrt ove djevojke uzrokovana tragedijom. Ove priče pokušavaju objasniti da je njen duh bio usidren u svijetu živih, a da nije ispunio svoje životne ciljeve.
To je ono što navodi manjinu ljudi na pomisao da ovaj duh pokušava spasiti druge kako bi pronašli svoje oslobođenje. Nije poznato hoće li djevojka s oblinama dobiti iskupljenje nakon što je spasila život. Možda taj patnički duh nakon svjesnosti svog djelovanja konačno pronađe put.
Druge verzije duha se najviše plaše i s kojom se nitko ne želi susresti. U postotku priča, moglo bi se osigurati da ima više registriranih slučajeva zle verzije duha. Zato je prirodno da, ako se netko nađe u ovakvoj situaciji, osjeća strah jer ne zna s kojom će se inačicom duha suočiti. U ovoj verziji, svrha duha žene je okončati život usamljenog vozača, koji je uhvaćen kako vozi svoje vozilo noću. Način na koji će provesti svoj jezoviti plan ovisi o podrijetlu priče.
Ova vrsta djevojke s ceste ispunjena je velikom ogorčenošću koja oslobađa njezine osjećaje bijesa i osvete prema svojim žrtvama. Profil žrtava ima karakteristike koje ovi duhovi osvete mrze: ženskaroše, pijanice, despote ili zlostavljače. Najprije su zavedeni tako da vozač popusti oprez i pozvani su da uđu u vozilo, da bi nakon ukrcaja pokazali svoju pravu bit pretvarajući svoju nježnu i privlačnu pojavu u zastrašujući kostur.
U ovoj fazi nesretni vozač umire od šoka užasa ili od nesreće kada vozilo napusti cestu. U drugim slučajevima duh paralizira žrtve ili ih napada kako bi im okončao život. Razlozi za osvetu ovih duhova mogu biti različiti, ali vjeruje se da su u životu pretrpjeli strašnu smrt koju je prouzročio čovjek. Vraćaju se kako bi eliminirali one koji odgovaraju karakteristikama njihovih ubojica.
Na drugim mjestima vjeruje se da je podrijetlo ovog osvetoljubivog duha djevojka koja je pregažena i teško ozlijeđena. Unatoč traženju pomoći, nitko od vozača koji su je vidjeli nije stao da joj pomogne, umirući nakon duge agonije. Priča se da je prije izdaha proklela sve koji su se oglušili na njezine molbe i svoje potomke koji su joj se našli na putu jer su je ostavili da umre samu.
Ova je legenda uobičajena u mnogim zemljama diljem svijeta koje se šire s nekim varijantama.
Uskrsnula Mary
Priča o Uskrsnuloj Mary popularna je urbana legenda u Chicagu, Illinois. Prema legendi, Mary je bila mlada žena koja je poginula u prometnoj nesreći 1930-ih u blizini groblja Uskrsnuća, u predgrađu Justice. Otada se njezin duh viđa kako šeta avenijom Archer, ponekad se čak penje u automobile vozača koji prolaze. Priča kaže da je Mary bila lijepa mlada žena koja je plesala sa svojim dečkom u plesnoj dvorani Oh Henry.
Njih su se dvoje žestoko posvađali i mlada žena je vrlo uznemirena napustila sastanak i vratila se Avenijom Archer. Nije bila daleko odmakla kad ju je nesavjesni vozač udario i pojurio, ostavivši je ležati na kolniku. Njezini roditelji, vrlo zabrinuti zbog kćerinog kašnjenja, krenuli su je tražiti i sa slomljenim srcem pronašli njezino tijelo. Mary je pokopana na groblju Uskrsnuća odjevena u balsku haljinu i bijele cipele.
Rečeno je da se Mary često viđa odjevena u bijelu haljinu i plesne cipele, ponekad se zaustavlja kako bi plesala s muškarcima u lokalnim noćnim klubovima prije nego što odjednom nestane. Također se kaže da se ponekad pojavljuje na groblju Uskrsnuća.
Tijekom godina bilo je brojnih izvješća o susretima s uskrsnulom Mary u području Chicaga. Među njima je i svjedočanstvo Jerryja Palusa koji je 1939. upoznao mladu ženu u obližnjoj plesnoj dvorani. Oboje su plesali i čak se poljubili.
Djevojka ga je zamolila da je odveze kući na Aveniju Archer, ali kada su stigli do groblja Uskrsnuća, iznenada je izašla iz automobila i nestala. Između 1976. i 1989. zabilježene su pritužbe vozača koji su vjerovali da su udarili mladu ženu dok su prolazili kroz groblje. Kada su izašli iz vozila iznenadili su se da nema nikoga.
Legenda o uskrsloj Mary bila je predmet brojnih adaptacija i rekreacija u filmovima, televizijskim emisijama i knjigama. Iako Maryina povijest ostaje misterij, legenda je opstala u čikaškoj popularnoj kulturi i godinama je bila predmet mnogih nagađanja i teorija.
Dama u bijelom
Prema legendi, Dama u bijelom je duh žene koja je poginula u prometnoj nesreći na Glendora Mountain Roadu u planinama San Gabriel u Kaliforniji. Žena je bila odjevena u bijelo i hodala je cestom, ponekad stopirajući, i uvijek je misteriozno nestajala prije nego što je stigla na odredište.
Vozači koji prolaze Glendora Mountain Roadom desetljećima su izvještavali o viđenju Dame u bijelom, a neki su tvrdili da su pokupili ženu u bijelom koja je zatim nestala iz svog automobila bez traga. Neke verzije priče o Gospi u bijelom u Kaliforniji također pričaju priču o obližnjem groblju zvanom Pioneer Cemetery, za koje se kaže da je ženino posljednje počivalište. Vjeruje se da njegov duh desetljećima opsjeda autocestu.
Autostoper u nestajanju
The Vanishing Hitchhiker na engleskom je popularna priča u kojoj se osoba, često mlada žena, pojavljuje na cesti i pokupi je vozač. Djevojka se tijekom putovanja ponaša čudno ili šutljivo, a kada vozač stigne na odredište, djevojka netragom nestaje.
Legenda je nastala 1940-ih i od tada se prepričava diljem svijeta. Često postoje specifični detalji koji se razlikuju od verzije do verzije, ali osnovna premisa je ista. U nekim verzijama djevojka nosi bijelu haljinu i čini se da je mokra, kao da je bila na kiši. U drugim verzijama, djevojka priča tragičnu priču o svom životu prije nego što je nestala.
Priča je postala puno poznatija nakon objavljivanja knjige “The Vanishing Hitchhiker” Jana Harolda Brunvanda 1981. Knjiga sugerira da podrijetlo legende datira iz 1870. godine i da slične priče postoje stoljećima u raznim zemljama svijeta.
Legenda o ženi u crvenom kaputu
Legenda o ženi u crvenom kaputu na državnoj cesti 2 popularna je priča u regiji Los Angelesa u Kaliforniji. Prema legendi, žena u crvenom kaputu prvi put je viđena na državnoj cesti 2 nakon kobne prometne nesreće 1950-ih.
Kažu da je žena bila u automobilu sa svojim dečkom kada su se sudarili i on je odmah poginuo. Žena u crvenom kaputu je preživjela, ali je zadobila teške ozljede koje su je onesposobile za cijeli život. Otada je njezin duh navodno lutao cestom, tražeći svog dečka ili čekajući da joj netko pomogne.
Ako vozač stane da pomogne ženi u crvenom kaputu, ona će ući u auto i zamoliti ih da je odvezu kući u obližnje susjedstvo. Ali kada stignu na odredište, žena netragom nestaje. Također je rečeno da ako vozač vidi ženu u crvenom kaputu kako hoda cestom, ne bi trebao stati ili joj ponuditi pomoć, jer bi mogla biti zlonamjerni duh koji traži osvetu.
Iako nema konkretnih dokaza da je legenda o ženi u crvenom kaputu istinita, mnogi vozači izvještavaju da su vidjeli duhovnu figuru na cesti i ispričali su priče o sličnim nadnaravnim susretima.
Dama u bijelom
Legenda o Dami u bijelom u Španjolskoj jedna je od najpoznatijih i najtajnovitijih priča u španjolskoj popularnoj kulturi. Rečeno je da je Gospođa u bijelom duh koji se pojavljuje noću, odjeven u dugu bijelu haljinu i lice joj je pokriveno velom.
Legenda kaže da je Dama u bijelom duh žene koja je tragično umrla pod nepoznatim okolnostima. Često je viđaju kako luta autocestama i seoskim stazama, a njezina pojava navodno je vjesnik smrti ili nekog drugog nesretnog događaja.
Postoje mnoge verzije legende o Dami u bijelom u Španjolskoj, a neke od najpoznatijih priča odvijaju se u određenim regijama. Na primjer, u regiji Castilla y León, za Damu u bijelom se kaže da je duh plemkinje koju je ubio njezin ljubomorni muž.
U regiji Andaluzije legenda kaže da je Gospa u bijelom duh žene koja je živa sahranjena. Iako je to legenda i nema konkretnih dokaza o postojanju Gospe u bijelom, mnogi ljudi tvrde da su je vidjeli ili osjetili njezinu prisutnost.
Legenda je tema brojnih umjetničkih i književnih djela i ostaje važan dio španjolske popularne kulture.
Žena u bijelom
Legenda o “Mulher de Branco” (Žena u bijelom) popularna je priča u Brazilu koja se stoljećima prenosi s generacije na generaciju. Prema legendi, “Mulher de Branco” je duh žene koja je tragično umrla u prošlosti i sada luta usamljenim autocestama i stranputicama zemlje.
Priča se razlikuje ovisno o regiji Brazila u kojoj je ispričana, ali općenito se kaže da se žena pojavljuje muškarcima koji se noću voze usamljenim cestama. “Mulher de Branco” je opisana kao lijepa žena, odjevena u bijelo, s dugom tamnom kosom i često se viđa kako drži buket cvijeća.
Kad je vide muškarci, često zastanu kako bi je odvezli, ali kad stignu na odredište, žena misteriozno nestane. U nekim verzijama priče, “Mulher de Branco” se vidi kao nadnaravno i opasno biće koje može odvesti ljude u smrt.
U drugima se za nju kaže da je miroljubiv duh koji samo traži pomoć kako bi pronašao put natrag u svijet živih.
Plavuša iz Cerro Chilca
Većina priča vezanih uz ženu u bijelom ima jeziv i zastrašujući sadržaj, ali u San Pedro De Llocu, Peru, ova prisutnost ima dvostruko ponašanje.
Početkom 1970-ih stravična prometna nesreća uzrokovala je smrt lijepe studentice medicine na autocesti Panamericana Norte, u blizini Cerro Chilca. Od tada su stotine vozača prijavile da su na mjestu nesreće prošli pored lijepe plavokose žene odjevene u bijelo tražeći prijevoz. Svjedoci su je opisali kao vitku ženu duge plave kose, plavih očiju i glatke kože.
Kamiondžije, njezine omiljene žrtve, zaustavljali bi je i pozivali je da uđe u vozilo. Odmah su osjetili ledenu hladnoću u kabini i ono što je u početku bio sladak i nježan glas žene, pretvorio se u grub i impozantan ton koji im je naredio da nastave put punom brzinom. Prestravljeni vozači poslušali su ih bez pitanja. Dok su nastavljali putovanje, osjetio se smrdljiv i prodoran miris, a ono što je bila lijepa žena postalo je pušeći kostur koji se turobno smijao. Zbog užasne slike vozač je izgubio kontrolu nad vozilom koje se prevrnulo na brdu Chilco.
Mjesto je bilo poprište brojnih nesreća sa smrtnim posljedicama, međutim, oni koji su preživjeli pronađeni su usred živčanog sloma. Mali postotak vozača koji su naišli na ovu ženu imali su više sreće i priznaju da se ona ponašala drugačije. Jedino što je žena tražila od njih je da je odvedu kući u San Pedro De Lloc da vidi majku. Kada stignu na mjesto, žena misteriozno nestane, a vozači koji su pokušali saznati od stanara kuće dobiju strašnu vijest da je ona davno preminula.
Priča je izazvala ne samo strah prolaznika u tom sektoru nego i divljenje kod drugih romantičnijih, koji su čak bili potaknuti da joj posvete vlastite pjesme, poput one koju je interpretirao pjesnik Jacinto Mendoza Liza :
“Prelijepa plavuša sedefastog tena,
rumeni obrazi,
karmin njezine usne da iz otvorenog kaleža ljiljana lijepi biseri izgledaju sjajni.
Nebeske oči, kao nebo,
su dvije zvijezde koje u tim noćima blještavih prolaznih svjetala,
učiniti njezinu lijepu kosu slađom.
Svjetlosni pokrov,
pokriva njihove oblike izvrsne obline velike ljepote sjaji kroz lijepu,
jasnu ljepotu kadencom se više ističe”.