Kako stvari stoje, EU bi uskoro mogla zabraniti kavu

Kako stvari stoje, EU bi uskoro mogla zabraniti kavu

Advertisements

Kako stvari stoje, EU bi uskoro mogla zabraniti kavu.

Advertisements

Koliko god štetna i nezdrava bila, većina ljudi ne samo u Hrvatskoj već i svijetu ne može započeti svoj dan bez najmanje jedne šalice kave, ali nova uredba EU izaziva popriličnu uznemirenost kod ovisnika o kavi.

Naime, Europska unija klasificirala je kofein kao “štetan za zdravlje” u regulatornom dokumentu – ​​procjena koja ima potencijal uzdrmati europsku kulturu kave do temelja.

Bruxelleski birokrati, koji obično vole mjeriti zakrivljenost banana, sada su se uprli u srce europske zore. U izvješću o korištenju kofeina kao pesticida, oni potvrđuju da aktivni sastojak ima “štetne učinke na ljude kada se proguta” – formulacija je to koja pali zvona za uzbunu za milijune kavopija.

Advertisements

Anders Vistisen, danski zastupnik u Europskom parlamentu, sažeo je to u intervjuu za britanski list “ Telegraph ”: “Ovo je još jedno nepotrebno uplitanje briselskih birokrata!

Žele li nas ozbiljno u nekom trenutku natjerati da pijemo kavu bez kofeina?” Njegovi strahovi nisu neutemeljeni kada se uzme u obzir povijest regulatornog ludila EU-a.

No, neka znanstvena saznanja ipak govore nešto drugačije. Meta -analiza Harvard School of Public Health pokazuje da umjerena konzumacija kave može smanjiti rizik od dijabetesa tipa 2 do 30 posto. American Heart Association potvrđuje pozitivne učinke na zdravlje srca u nekoliko studija.

Advertisements

Tri do pet šalica kave dnevno može značajno smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti. Dr. Frank Hu, profesor nutricionizma i epidemiologije na Sveučilištu Harvard, sažima: “Znanstveni dokazi jasno pokazuju da kava može biti dio zdrave prehrane i čak nudi razne zdravstvene dobrobiti.” Vrlo vjerojatno se radi o plaćenim istraživanjima, ali ih je svakako poželjno napomenuti.

Europska komisija svoju procjenu temelji na mogućim negativnim učincima na srčani ritam, tjelesnu temperaturu i hidrataciju, kao i potencijalnoj anksioznosti i problemima sa spavanjem.

Zanimljivo je jedino da izvješću nedostaje ikakva diferencijacija u pogledu doziranja i navika konzumiranja – oko toga se nisu potrudili i to je znanstveni promašaj prvog reda.

Stvarni razlog ocjene bila je zabrana kofeina kao sredstva za suzbijanje puževa na poljima krumpira i kupusa. Međutim, odabrani tekst otvara vrata daljnjim propisima.

Advertisements

Europska federacija za kavu (ECF) već upozorava na moguće posljedice ove klasifikacije za europsku industriju kave koja godišnje uprihoduje više od 40 milijardi eura.

Znanstveni podaci SZO-a očekivano govore u prilog kavi: studije Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) govore da redovita konzumacija kave može smanjiti rizik od određenih vrsta raka. Neki japanski istraživači također su pokazali da kavopije imaju manji rizik od moždanog udara.

Iako pretjerana konzumacija kofeina nikako nije dobra za vaše zdravlje, eurokrati u Bruxellesu bi svojom pretjeranom regulatornom manijom mogli dodatno zagorčati živote ljudi u Europi.

Dakle, globalisti su se u ne tako davnoj prošlosti putem svojih studija trudili da ljudima objasne kako je kava idealna za njihovo zdravlje, bez obzira koliko štetna bila i najgore od svega stvarala ovisnost.

Sada kada su ljude navukli na kavu bez koje mnogi ne mogu započeti svoj dan, rade očito na tome da ju limitiraju ili ukinu što će samo dodatno razdražiti rulju.

No, možda upravo to i jest cilj.

Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp
Advertisements