Kako magnezij usporava proces starenja mozga.
Farmaceutska industrija ne napreduje na zdravim ljudima, već na bolesnima. Svi to znaju. Milijarde se ulažu u istraživanje demencije, lijekove i domove za starije i nemoćne – a brojke i dalje rastu.
Istovremeno, nova studija pokazuje da bi jednostavan mineral koji se nalazi u svakom listu špinata mogao imati veći utjecaj od navodno revolucionarnih “neuro-pilula” iz laboratorija Big Pharme.
Istraživači s Australskog nacionalnog sveučilišta ispitali su podatke oko 6000 ljudi u dobi između 40 i 73 godine. Rezultat studije pod nazivom „Unos magnezija putem prehrane povezan je s većim volumenom mozga i manjim lezijama bijele tvari sa značajnim spolnim razlikama“, koja je objavljena u European Journal of Nutrition, bio je da ljudi koji konzumiraju više od 550 miligrama magnezija dnevno imaju, u prosjeku, mozak koji izgleda oko godinu dana mlađe u dobi od 55 godina.
Godina možda ne zvuči kao puno, ali to je mala senzacija u ovom području. Žene u postmenopauzi posebno su imale najviše koristi. Objašnjenje: magnezij ima protuupalni učinak. Mineral koji se može pronaći na svakoj polici supermarketa štiti mozak bolje od milijardi u farmaceutskim ulaganjima.
Zdrava prehrana umjesto velikih farmaceutskih proizvoda
A sada zamislimo scenu: Političari troše milijarde na programe, cijepljenja i “neuroprotektivne” lijekove. Istovremeno, bilo bi dovoljno jednostavno potaknuti ljude da jedu više špinata, orašastih plodova i leće.
Ali nitko od toga ne zarađuje. Tu se nalazi magnezij. Upravo su to namirnice koje se sve više zamjenjuju šećerom, rafiniranim bijelim brašnom i industrijski prerađenim kašama. Namirnice koje imaju malu stvarnu nutritivnu vrijednost, a istovremeno potiču upalne procese u tijelu.
Istraživači su oprezni : opservacijska studija, potrebno je više podataka, uobičajeno. Ali smjer je jasan. Magnezij održava mozak u formi, smanjuje rizik od demencije i stabilizira kognitivne funkcije. Druge studije (vidi ovdje i ovdje ) to potvrđuju.
Ljudi s dovoljno magnezija doživljavaju sporije smanjenje mozga. Oni s premalo riskiraju oštećenja. Ali ni pretjerivanje nije dobro – ravnoteža je ključna. Zdrav razum vam govori isto.
Problem: Ne možete ostvariti milijarde profita s lako proizvedenom i lako dostupnom hranom. Ne možete je patentirati, ne možete je prodavati kao “proboj”. Zdrava osoba kojoj ne treba liječnik potpuni je gubitak za industriju. Stoga se takvi nalazi često ignoriraju.
U međuvremenu, Europa očekuje da će se broj slučajeva demencije udvostručiti do 2050. godine, uz visoke troškove. Ali naravno, bolje je uložiti još nekoliko milijardi u farmaceutske poslove nego ljudima preporučivati hranu bogatu mineralima.
Budimo iskreni: Ako zaista želite zaštititi svoj mozak, ne trebate injekciju ili ikakve tablete iz arsenala velikih farmaceutskih tvrtki. Ono što je potrebno je brzinski obrok s povrćem, nekoliko badema na stolu i tanjur špinata za večeru.
Prevencija prehranom. Jednostavno, učinkovito i dobro poznato. I upravo je zato toliko nezgodna za one koji zarađuju ogromne svote novca od bolesti.



