Mediji pod kontrolom korporacija konačno počinju prihvaćati istinu o revoluciji električnih vozila (EV), koja nije ni blizu ekoloških vrijednosti koje tvrde njeni zagovornici i promotori.
Reuters je ovaj tjedan objavio članak koji pokazuje da čak i najmanje nesreće s električnim vozilima, uključujući manje sudare, gotovo uvijek rezultiraju time da osiguravajuća društva proglase cijeli automobil potpunim gubitkom. Razlog tome su baterije električnih vozila, čija je zamjena toliko skupa da ima više smisla samo zamijeniti cijeli automobil.
“Kupujemo električne automobile iz razloga održivosti”, rekao je Matthew Avery, direktor istraživačke tvrtke Thatcham Research za istraživanje rizika. “Električno vozilo nije baš izdržljivo ako morate baciti bateriju nakon manjeg sudara.”
Na primjer, zamjena baterije u prosječnoj Tesli košta nekoliko desetaka tisuća eura. Ispostavilo se da sama baterija čini značajan dio ukupne cijene vozila.
Tesla i mnogi drugi proizvođači električnih vozila napravili su sklop baterija strukturnim dijelom svojih automobila kako bi smanjili troškove za krajnjeg korisnika – ali nauštrb okoliša? Osim ako proizvođači električnih vozila ne promijene način na koji stavljaju baterije u svoje automobile, sav ovaj nepotrebni otpad nastavit će se gomilati.
“Broj slučajeva će se povećati, tako da je tretman baterija kritično pitanje”, rekao je Christoph Lauterwasser, direktor Allianz Center for Technology, istraživačkog instituta u vlasništvu Allianza.
Proizvodnja EV baterija je skupa, iscrpljujuća i štetna za okoliš
Prema Lauterwasseru, proizvodnja baterija za EV je sve samo ne čista i zelena. U usporedbi s konvencionalnim modelima koji rade na fosilna goriva, električna vozila i baterije koje sadrže proizvode znatno više emisija ugljičnog dioksida (CO2). A kada se baterije odlože prerano zbog nezgode, ekološki troškovi su još veći.
“Ako se rano riješite vozila, gubite gotovo sve prednosti u pogledu emisije CO2”, kaže Lauterwasser.
Što se tiče Tesla Model Y, Sandy Munro, voditelj Munro & Associates sa sjedištem u Michiganu, kaže da ovaj konkretni model iz flote Elona Muska ima “nulte mogućnosti popravka”.
“Teslin strukturni paket baterija ide ravno na mlin”, rekao je Munro, koji analizira vozila i savjetuje proizvođače automobila o tome kako poboljšati njihovu funkcionalnost i mogućnost popravka.
Zatim, tu je i društvena cijena iskopavanja svih metala potrebnih za izradu ovih baterija za jednokratnu upotrebu. Djeca u Africi prisiljena su raditi kao robovi za peni na dan kako bi prikupili sav materijal potreban za izradu ovih “zelenih” vozila.
“Toliko o EV revoluciji i zelenoj ‘cirkularnoj ekonomiji’ koju hvale proizvođači automobila, političari, nevladine organizacije i klimatski aktivisti,” izvještava Zero Hedge o tome. “Ova su električna vozila još su gora za okoliš u usporedbi s tradicionalnim vozilima na benzin.”
Netko je u komentarima istaknuo činjenicu da je moderno EVN smeće gore za okoliš od 150 godina stare tehnologije motora s unutarnjim izgaranjem – zamislite.
“Ali nemoj reći Greti,” našalila se ova osoba dalje, misleći na aktivisticu za globalno zatopljenje Gretu Thunberg koja je uhvaćena kako zasipa svoj Tesla EV omotima od smeća i brze hrane, limenkama i drugim smećem.