Teslini robotaksiji već uvelike rade u Texasu

Teslini robotaksiji već uvelike rade u Texasu

Teslini robotaksiji već uvelike rade u Texasu.

Čini se da će u budućnosti vozačka dozvola biti potpuno nepotrebna, jer na tržište ulaze robotski automobili. Autonomne automobile počinju proizvoditi ili razvijati razni proizvođači automobila i vjerojatno je samo pitanje vremena kada će zamijeniti automobile kojima upravlja vozač.

Možda će za 5-10 godina ovi automobili dominirati, posebno u velikim američkim, japanskim ili kineskim gradovima. I vjerojatno će postati sve češći dio cesta u zemljama EU, gdje će automobili na fosilna goriva uskoro nažalost biti zabranjeni.

To je posebno istinito jer EU promiče kružno gospodarstvo, koje je, između ostalog, karakterizirano dijeljenjem. Ti automobili često funkcioniraju i kao dijeljeni automobili za zajedničku vožnju.

Može se pretpostaviti da će automobili biti programirani za učinkovit prijevoz određenog minimalnog broja ljudi, što je mokri san svih klimatskih alarmista…

I naravno, ovi automobili već zamjenjuju taksiste u većim američkim gradovima, uključujući nedavno i Austin u Texasu, gdje Tesla uvodi ovu uslugu.

Tesla je u nedjelju u Austinu pokrenula svoju dugo očekivanu uslugu Robotaxi za autonomna vozila, dajući odabranoj skupini entuzijasta rani pristup vožnjama uživo, što je debi koji unapređuje ambicije proizvođača električnih automobila da dominira tržištem autonomnih vozila.

Zaposlenici Tesle pratili su putnike iz sigurnosnih razloga tijekom prvih vožnji.

Istaknuti Teslin entuzijast Farzad Mesbahi opisao je vožnju kao “super glatku i bez drame”. Drugi putnik, Chuck Cook, izrazio je zaprepaštenje sposobnošću vozila da precizno izvede okret u tri točke i vrati se na parkirno mjesto.

Odjel za umjetnu inteligenciju tvrtke, koji nadgleda projekt, naglasio je skalabilnost Robotaxija, napominjući da ne zahtijeva nikakvu skupu specijaliziranu opremu ili opsežno mapiranje.

„Jednostavno funkcionira“, rekao je Tesla za  Business Insider . Izvršni direktor Elon Musk odredio je fiksnu cijenu od 4,20 dolara za prve vožnje i predstavio planove za širenje na Los Angeles i San Francisco.

Musk, koji je u travnju predvidio da će usluga Robotaxi “značajno pomaknuti financijsku iglu” do sredine 2025., suočava se s konkurencijom Wayma tvrtke Alphabet.

Pionir autonomne vožnje upravlja  uslugama bez vozača u Phoenixu, San Franciscu, Los Angelesu i Austinu, a Atlanta, Miami i Washington D.C. planirani su za 2026. godinu.

Lansiranje je izazvalo zabrinutost među nekim teksaškim zakonodavcima. Demokratski zakonodavci prošli su tjedan pozvali  Teslu da odgodi debi dok novi zakon o autonomnim vozilima ne stupi na snagu u rujnu, pozivajući se na javnu sigurnost i povjerenje.

Musk je zadovoljan lansiranjem i pohvalio je Tesline timove i za softver i za dizajn čipova.

Advertisements

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp